ΤΟ ΓΚΑΜΠΙ ΜΠΛΑΚΜΑΡ-ΝΤΙΜΕΡ (OVERVIEW)

Αυτό είναι ένα επιθετικό παιχνίδι με την πολύ κλασική σημασία, καθώς ο Λευκός θυσιάζει ένα κεντρικό πιόνι για να επιταχύνει την ανάπτυξη και να ανοίξει γραμμές. Είναι διαθέσιμο στο Λευκό και θα το έχετε κάθε φορά που ο Μαύρος παλεύει για το κέντρο (όπως κάνουν οι 9 στους 10 παίκτες) ή αλλιώς παίρνετε το κέντρο. Μπορούμε να φτάσουμε στο γκαμπί με διάφορες σειρές κινήσεων:

1. δ4 δ5 2. ε4 δxε4 3. Ιγ3 Ιζ6 4. ζ3

1. δ4 Ιζ6 2. Ιγ3 δ5 3. ε4 δxε4 4. ζ3

1. δ4 Ιζ6 2. ζ3 δ5 3. ε4 δxε4 4. Ιγ3 και ούτω καθεξής.

Έτσι, τα Λευκά πετυχαίνουν πιο γρήγορη ανάπτυξη και ανοίγουν τις στήλες ε και ζ. Το μόνο μειονέκτημα αυτού του σχεδίου είναι τόσο απλό όσο γίνεται: Τα Λευκά έχουν χάσει 1 πιόνι. Αυτό καθιστά τον Λευκό υποχρεωμένο να επιτεθεί ενώ ο Μαύρος είναι πιο στρατηγικά ευέλικτος. Ο Μαύρος μπορεί απλώς να ανταλλάξει κομμάτια για να πάρει ένα καλύτερο φινάλε, ή να επιστρέψει το Πιόνι σε μια κατάλληλη στιγμή και να κάνει αντεπίθεση.

Κάποιος καλύτερος από εμένα είπε ότι "το να πεις σε έναν παίκτη του Μπλάκμαρ-Ντίμερ (Blackmar-Diemer) ότι αυτό το παιχνίδι είναι αβάσιμο είναι σαν να πεις σε ένα παιδί ότι δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης" ή κάτι τέτοιο.

Λοιπόν, οι περισσότεροι συγγραφείς λένε ότι ένα γκαμπί πρέπει να παρέχει επαρκή αποζημίωση, αλλά υπάρχει ένα ακόμη πράγμα που συμβαίνει στο σκάκι τουλάχιστον στα χαμηλότερα επίπεδα που παίζουν οι περισσότεροι παίκτες. Αυτό έχει να κάνει με την αξιολόγηση των θέσεων. Η μικρή ανισορροπία υλικού (1 πιόνι) μπερδεύει συχνά την αξιολόγηση. Ένας παίκτης μπορεί να πιστεύει ότι η θέση είναι καλή επειδή είναι "πιόνι πάνω" και να παραβλέπει άλλους δυναμικούς παράγοντες. Ή μπορεί να ανταλλάξει έναν καλό Αξιωματικό με ένα κακό για να απλοποιήσει το παιχνίδι κλπ.

Ο Λευκός μπορεί επίσης να δώσει ένα δεύτερο πιόνι σαν ένας πραγματικός τζογαδόρος με το "Γκαμπί Ryder".

Παραθέτοντας τη Wikipedia:

"Εναλλακτικά, ο Λευκός μπορεί να προσφέρει ένα δεύτερο πιόνι με 5.Bxζ3. Ο Gary Lane υποστήριξε το 2000 ότι ο Λευκός έχει σοβαρά προβλήματα να αποδείξει επαρκή αποζημίωση για τα θυσιασμένα πιόνια μετά από 5 ... Βxδ4 6. Αε3 Βη4 7.Βζ2 ε5."

Διαφορετικά, αν ο Μαύρος κάνει φιανκέτο στο η7, ο Λευκός μπορεί γρήγορα να κάνει μεγάλο ροκέ και να προωθήσει το πιόνι θ4-θ5-θ6. Νομίζω ότι αυτή η βαριάντα ονομάζεται "Mad Dog".

Φυσικά, η βασική ιδέα σε όλες αυτές τις σειρές κινήσεων είναι να θέσει σε κίνδυνο τον Μαύρο Βασιλιά, να του χαλάσει το ροκέ ή να ασκήσει όσο το δυνατόν περισσότερη πίεση στο ροκέ. Αυτός είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να παίξετε σκάκι και συνήθως, τα λάθη έρχονται από τον αμυνόμενο, επειδή η άμυνα είναι πιο δύσκολη για την πλειοψηφία των παικτών και οι τακτικές παραβλέπονται εύκολα υπό πίεση.

Η παρακάτω παρτίδα είναι μια αλληλογραφία από τη δεκαετία του '60. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει πίεση χρόνου, ούτε βοήθεια υπολογιστή. Νομίζω ότι θα πρέπει να μελετήσετε αυτό το παιχνίδι και άλλα παραδείγματα της ίδιας ποιότητας εάν θέλετε να ξεκινήσετε το Μπλάκμαρ-Ντίμερ.


Χρόνια πολλά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΩ ΜΙΑ ΠΑΡΤΙΔΑ ΣΚΑΚΙ;

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΣΚΑΚΙ;

Μια Σπάνια αλλά Αξιόπιστη Αμυνα στην Ιταλική Παρτίδα